Ifjúsági
Motivációs térkép

„Nem a siker a kulcs a boldogsághoz. A boldogság
a kulcs a sikerhez.Ha szereted azt, amit csinálsz, sikeres leszel.”
Albert Schweitzer

Kulcs a gyerekeinkhez

Anya vagyok és motivációs tanácsadó.
Igazán jó kombináció: a lányom segít abban, hogy jobb szakember legyek, a szakmám pedig abban, hogy jobb anya.

Gyakran tudjuk, hogy gyermekeink milyen képességekkel rendelkeznek vagy, hogy milyen célt szeretnének elérni, és vannak eszközeink melyekkel ezek nyomon követhetők és szükség esetén módosíthatóak.

De nem tudjuk mérni, hogy mi motiválja őket és mennyire motiváltak… mostanáig.

A Motivational Map® Youth a 10-18 éves korosztály számára készült. Segít nekik megérteni önmagukat és azonosítani a motivációs mozgatórugóikat.

Az ifjúsági motivációs térképről

Az ifjúsági motivációs térképről

Egy szuper eszköz, mely segít a fiataloknak az önismeretük kialakításában, önbecsülésük fejlesztésében, valamint abban, hogy könnyebben tudjanak elköteleződni.

A szülőket/tanárokat/edzőket pedig abban segíti, hogy megfelelő jutalmazási stratégiákat alkalmazzanak, hogy támogassák a pályaorientációt, hogy könnyedebben tudjanak kommunikálni a gyerekekkel.

Ugyanakkor nagyon jó alapja lehet a szülők, a diákok és az iskola között együttműködésnek.

A nagyon egyszerűen és mindössze 10-15 perc alatt kitölthető online teszt három érdeklődési területen (Kapcsolatok, Eredmény, Fejlődés) és kilenc potenciális motivációs fókuszban (Barát, Megőrző, Sztár, Irányító, Építkező, Szakértő, Alkotó, Felfedező, Szabad szellem) térképezi fel nagy pontossággal a gyerek preferenciáit.

A teszt alapján három külön felhasználóbarát jelentés készül:

  • egy a gyermeknek (10-13 éveseknek egyszerűbb szövegezéssel, 14-18 éveseknek részletesebben)
  • egy a szülőknek
  • egy a mentornak, aki lehet tanár, osztályfőnök, edző vagy bárki, aki fontos szerepet tölt be a gyermek életében

Mindegyik riport tartalmazza a gyerek

  • motivációs szintjét
  • kulcsmotivátorait
  • demotivátorait (vagyis, hogy mik kedvetlenítik el)
  • konkrét javaslatokat a motiváció fejlesztésére/szinten tartására

kinek ajánlom?

kinek ajánlom?

  • Kamaszgyerekek szüleinek, akik tanácstalanok, vagy elakadtak, és szeretnének segítséget kapni ezen a téren (mondjuk ezzel nem szűkítettem túlságosan a kört, hisz még nem találkoztam olyan szülővel, aki ne lenne néha tanácstalan a kamasz gyerekével J)
  • Iskola és/vagy pályaválasztás előtt álló fiataloknak
  • Tanároknak, osztályfőnököknek, akik szeretnék jobban látni a gyerekek preferenciáit, motivációit.
  • Edzőknek, akiknek fontos, hogy ilyen módon lehet a legtöbbet kihozni egy ifjú tehetségből, vagy hogyan érdemes összehangolni egy csapatot.

Hogyan működik?

Hogyan működik?

  1. lépés – megbeszélés a szülővel/edzővel
  2. lépés – online teszt

Egy biztonságos internetes felületen kb. 10 perc alatt bárhol, bármikor kitölthető

  1. lépés –beszélgetés a gyerekkel

A 10-13 éves korosztály esetében a szülőkkel közösen indítunk, utána 45-50 percben kettesben beszélgetünk a gyermek érdeklődési területeiről, a teszt eredményeiről, és közösen kidolgozunk egy tervet, amit segíti őt a továbbiakban.

  1. lépés – beszélgetés a szülőkkel

A közös munkánk eredményét megosztjuk a szülőkkel, majd velük tovább beszélgetek a potenciális lehetőségekről

  1. lépés – beszélgetés az mentorral (tanár/edzővel/nagyszülő stb.)

Ez lehet bárki, akinek még fontos tudni, hogy a csemete mire mozdul könnyebben, minek örül jobban, miket szeretne megélni

Példák

Egy magas Irányító motivátorú gyerek egy csapatban akkor fogja magát jól érezni, ha megélheti, hogy hallgatnak és figyelnek rá. Ő abban vár támogatást, hogy hogyan fejlődhessen minél gyorsabban, hogyan támogathatja a kisebbeket, hogyan lehet része a döntéshozatalnak.

Egy magas Barát motivátorú gyerek akkor találja meg a helyét a csapatban, ha ott jó a légkör. Ő abban vár támogatást, hogy minőségi időt tölthessen velük (kirándulás, lézerharc, mozi), vagy abban, hogy hogyan békítsen össze mondjuk két veszekedő csapattársat.

Ugyanannyi idő, ugyanannyi energia, magasabb motiváció.

gyakori kérdések

gyakori kérdések

 

  • Működik-e 9-10 éves gyerekeknél?

A teszt hivatalosan a 10-18 éves korosztály célozza, de a valódi alsó határt az jelenti, hogy a csemete mikortól képes önállóan elolvasni kérdéseket és kiválasztani a számára legjobbnak tűnő választ (úgy, hogy közben a szülő nincs mellette és nem irányítja). A lányomon és barátain 9-10 évesen teszteltem és rendben volt.

  • A szülő vagy a gyerek kapja meg a linket.

Ez csupán technikai kérdés, amelyik címre szeretnék. A lényeg tényleg csak annyi, hogy a gyerek szabadon és önállóan kapjon 10-15 percet egy gép előtt.

  • Online vagy személyes beszélgetésekre számítsunk
    Bármelyik tökéletesen működik, amelyik szimpatikusabb.
  • Mi van, ha szülőként szeretném, de a gyerekem nem akarja
    Kötelező módon természetesen nem működik ez sem, Ugyanakkor szívesen küldök a gyereknek egy rövid tájékoztatót (a kislányom ajánlásával), amitől kedve támadhat.
  • Mi van, ha a testvér már 19 éves?
    18 év fölött már a felnőtt térképet szoktam ajánlani. Ez alapjaiban tökéletesen hasonló, viszont itt az eredményt alapvetően a fiatal felnőttel beszélem meg, és az ő döntése, hogy az eredményeket ő vagy én vagy közösen osztjuk meg a szülőkkel.

.

Visszajelzések

Visszajelzések

„Kedves Judit, köszönjük a dokumentumokat 🙂

Nekem nagyon sokat segített egy pár dolog megértésében és, hogy őszinte legyek ez a lehetőség a legjobbkor jött (nincsenek véletlenek 🙂 Köszönjük a kedvességed és a támogatásod.” (egy anyuka)

„Bocsánat, hogy csak most válaszolok, de a kukába rakta az e-mailt a telefonom😬A beszélgetésnek én is  nagyon örültem, mivel mostmár szerintem egyre nyitottabb vagyok a barátokat illetően😊Remélem még találkozunk” (egy kamaszlány)

„Nagyon köszönjük a megküldött anyagot, a feleségem nagyon értékelte és sokat tanult belőle.
A kérdésem az lenne, hogy a fiam részére, 21 éves, lehetne-e hasonlót készíteni, esetleg magánúton is?” (egy apuka)

A motiváció és én

Szeretnék megosztani egy saját történetet, az Ifjúsági Térképről. Lányom lételeme a tánc. Óvodás korától táncolt és hip-hop edzője biztatására elkezdett versenyezni. Párosban indultak egy másik kislánnyal és roppant ügyesek voltak. Kezdtek jönni az érmek, nagy volt a lelkesedés, de a másik kislány külföldre költözött. Az edző mondta, hogy sebaj, indul majd egyéniben, mert nagyon ügyes. Lányom lelkesedése azonban megcsappant. Kihagyott edzéseket, majd idővel más táncot választott. A kérdésekre az volt a (tényleg őszinte) válasza, hogy már nincs akkora kedve hozzá.

Akkortájt végeztem épp az Ifjúsági Motivációs Térkép tanácsadó képzést, és kézenfekvő volt, hogy a saját gyerekemen gyakoroljak. Mikor kitöltötte a tesztet, a Barát motivátora olyan toronymagasan volt, hogy ihaj. Egy hosszú és nagyon szép beszélgetésben nem csak számomra, de számára is nagy felfedezés volt, hogy nem a hip-hop-ban, vagy a versenyben volt a hiba, hanem hogy „egyedül”, „barát nélkül” semminek nincs értelme.

A felismerés azonban még ennél is többet segített. Nemsokára jött a pandémia, és az én Barát-motivált lányom négy fal között találta magát. A mai napig hálás vagyok a Térképnek, és egy jófej, nyitott apukának, hogy a gyerekeink minden tilalom ellenére az összes hétvégét együtt töltötték. Fizikailag. Ahhoz, hogy a legnehezebb helyzetekben is teljesíteni tudjunk, az kell, hogy a legfontosabb motivátoraink így vagy úgy, de kielégüljenek.

És a hepiend itt még nem is ért véget. Hosszas keresgélés után rátaláltam az MD Dance Stúdióra (megérdemlik a reklámot), amit imád. És nem azért, mert ultra profik, nem azért, mert fantasztikus színpadi fellépések várhatják, hanem: „Mert irtó kedves mindenki, és jó a hangulat”.

 

+36 20 951 4963

judit.magyar@cbeconsult.com

+36 20 951 4963

judit.magyar@cbeconsult.com